Kaya urodził się 17 czerwca 1982 w Tokushima (Shikoku). Ma dwie starsze siostry i młodszego brata. Kaya postanowił związać swoją przyszłość z muzyką i śpiewem od momentu jego pierwszego występu w lokalnym klubie karaoke kiedy miał 3 lata. Nie ma żadnych informacji na temat jego wokalnych korepetycji,które w młodości pobierał jednak potwierdzone jest, że od 14 roku życia pobierał lekcje gry na fortepianie oraz lekcje kompozycji od momentu dostania się do szkoły średniej.
Kaya i ISOLA
W wieku 18 lat Kaya dołączył do zespołu visual rock o nazwie Meties i w tym samym czasie pracował dla LAST CHILD. Przyjął wtedy pseudonim Hime-japońskie określenie księżniczki. Meties istniało w późnych latach '90 i wydało tylko nagranie demo zanim rozpadło się między rokiem 1999 a 2000.
Zaraz po ukończeniu szkoły Kaya przeprowadził się do Tokio i dołączył do innego zespołu z gatunku visual rock:ISOLA. Poza aktywnym uczestniczeniem na scenie visual kei, Kaya wydawał się doceniać i lubić muzykę klubową i słuchał coraz więcej dance pop, hardcore oraz cieżkiego techno. W 2001, dalej będąc członkiem ISOLA Kaya brał udział w występach VELVET EDEN i utrzymywał dobre kontakty z klawiszowcem Horą. Dzieląc te same muzyczne wizje szybko zdecydowali się porzucić swoje poprzednie zespoły i razem stworzyli projekt o nazwie Rudolf Steiner. Ich celem było przekazanie obrazu cyfrowej dekadencji bez użycia akustycznych instrumentów.
Podczas koncertu w 2002 Rudolf Steiner zostali odkryci przez byłego gitarzyste MALIC MIZER Manę, który poszukiwał zespołów, które mogły by grać na różnych imprezach. Krótko po tym,jak zaproponował im kontrakt pod swą własną marką Midi:Nette i został ich muzycznym producentem.
Rudolf Steiner zmieniło swą nazwę na Schwarz Stein by uczcić zmianę wytwórni i od tego czasu Kaya przyjął imie,którym posługuje się do dziś. W trakcie swojej dwuletniej współpracy Schwarz Stein wydało 2 pełne albumy,parę singli i stali się całkiem popularni na scenie indie, często byli supportem dla Moi dix Mois co nie ujmowało ich samodzielnym występom, które przyciągały całkiem sporą publikę. Ich drugi singiel Current uplasował się na 6 miejscu na liście ORICON w listopadzie 2003 a w marcu 2004 ich drugi album Arificial Hallucination pojawił się na miejscu 16. Jednak zbyt duże różnice dzielące muzyków doprowadziły do rozpadu zespołu w marcu 2004.
Kaya na 2 lata wycofał się ze sceny muzycznej, jednak wiadome jest, że czasem występował gościnnie z innymi, mało znanymi zespołami.Jego oficjalny powrót na scenę miał miejsce na początku 2006 roku, udział w kilku wydarzeniach zaproponował Kayi Hora.
Ten projekt pozwolił Kayi na rozpoczęcie swojej solowej kariery. Jego debiut odbył się w Takadanobaba AREA 23 czerwca 2006 i tego samego dnia odbyła się premiera jego pierwszego singla Kaleidoscope. Kaye wspierał Kalm (inny członek Velvet Eden) i okazjonalnie Hora i pomimo pracy nad swoją nową wytwórnią トロイメライ (Träumerei) stał się całkiem popularnym artystą na scenie indie, szczególnie po nawiązaniu współpracy z zespołem Sherow Artist Society-Versailles co doprowadziło do wspólnej trasy w 2007.
Najbardziej znany owoc tej współpracy, Node of Scherzo to połączenie trzech wspaniałych głosów i teatralnej oprawy stworzyny prze Kaye,Kamijo i Jukę. Kolejnym zespołem, z który Kaya nawiązał współpracę był Sugar. Zaraz po niespodziewanym sukcesie singla Carmilla, Kaya postanowił podpisać kontrakt z główną wytwórną Universal Music Japan. Jego oficjalny debiut jako major miał miejsce na początku 2008 i a uczczeniem tego wydarzenia był koncert nazwany サロン・ド・ショコラ (Salon du Chocolat) 29 kwietnia 2008, który 20 sierpnia został wydany jako nagranie koncertowe DVD.
In 2009 Kaya released ボンジュール!シャンソン (also known as Bonjour Chanson! Volume 1) on February 18th which featured 5 covers of famous chansons such as "La vie en Rose" and "Padam, Padam" by Edith Piaf.
Po kilku miesiącach aktywności Kaya ogłosił debiut swojego drugiego singla Last Snow, który został wydany 24 grudnia. Mimo, że singiel był kompozycją eksperymentalną, zawiera w sobie klasyczną melancholię w stylu Silvery Dark z nutą jazzowych elementów.
W 2009 Kaya wydał ボンジュール!シャンソン także znany jako Bonjour Chanson! Volume 1 18 lutego, który zawierał 5 coverów znanych utworów jak "La vie en Rose" i "Padam, Padam" Edith Piaf. Zgodnie z wywiadem dla CDJapan Kaya bardzo chciał spopularyzować tego typu utwory i udowodnić,że są piękne i ponadczasowe. Potwierdził także, że chce powrócić do neo-dekadenckiego stylu połączonego z muzyką trance znanego sprzed lat i jest także zainteresowany wydaniem kolejnego albumu z coverami.
Kaya świętował swoją pierwszą rocznicę jako major specjalnym koncertem o nazwie "Rose Kingdom" (22 kwietnia),który zawierał premierę nowego utworu o tym samym tytule. Kaya wydaje kolejny singiel "Ophelia" 22 czerwca i była to pierwsza płyta,która stylem wracała do przeszłości Kayi.
Grupa krwi: A
Znak zodiaku: Rak
Kaya znany jest z androgynicznego stylu głównie kobiecego oraz eleganckich sukienek w stylu Lolity.
"Nie jest artystą, który tworzy dla samego tworzenia. Jego muzyka wiąże się z ideologią, a celem jest zredukowanie dyskryminacji opartej na seksualności, szerzenie tolerancji i otwieranie drogi ludziom, którzy chcą robić coś sprzecznego z normami społecznymi i tradycyjnymi wartościami. Otwarcie broni zwłaszcza praw mniejszości seksualnych, często i odważnie wypowiadając się na tematy z tym związane. Sam oficjalnie deklaruje się jako biseksualista."
W jego utworach występują dwa rodzaje określenia "Ja"neutralne: watashi oraz kobiece atashi (W Japonii słowo, atashi jest określeniem bardzo kobiecym)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz